Colt Z30, CZ 3 - úložná schránka

       Samovolné otevírání schránky

U mého auta (a nejen u mého) se objevila závada, a to samovolné otevírání schránky před spolujezdcem. K tomuto problému dochází asi pouze u vozidel, která byla vyrobena v prvních letech výroby. Majitelé aut z let 2007 a výše se s tímto problémem nesetkávají. Možná jen nemám dostatek informací nebo výrobce udělal nějakou úpravu, aby k otevírání již nedocházelo. Jsou to ale pouze mé domněnky.
Závada se projevuje jen tehdy, pokud se interiér vozu nadměrně zahřeje, např. při stání vozu na letním slunci. Při otevření schránky se zasunou zajišťovací kolíky umístěné po bocích schránky. Ty by se při jejím následném zavření měly opět vysunout a tím držet schránku v uzavřené poloze. Vlivem tepla  plast schránky nepatrně zvětší svůj objem, a protože je celý mechanismus vyroben natěsno, slabá pružina, která vysunuje aretační kolíky, nemá sílu toto provést. Tím se schránka vlastní vahou otevře. Vlastní tělo schránky je tvořeno ze dvou částí, které jsou k sobě z výroby přilepeny nebo přitaveny bez možnosti demontáže. Tím není možnost přístupu k otevíracímu mechanismu, který je uvnitř mezi oběma díly.

Můj postup při úpravě byl následující:

1.Demontáž schránky z vozu –
       Na pravé straně uvolníte plastovou tyčku „tlumiče“ (obr.1),

   levý bok prohnete,  a tím  uvolníte schránku  z omezovacího nálitku (obr.2). Schránka jde víc vyklopit a stačí ji jen vyndat.

       

   2.Oba díly jsem od sebe násilím odtrhnul (obr. 3 a 4)

      3.  Celý mechanismus otevírání a zavírání  (obr. 5) – směr šipky ukazuje pohyb při
            otevírání.

       4.Po uvolnění dvou šroubků (obr.6)

       se celý mechanismus rozebere a plastové válcovití nálitky  (obr. 7) se po obvodu trochu obrousí .

Po opětovném složení  se musí plastové díly celého mechanismu lehce pohybovat. Pružina pak snadno vysunuje aretační kolíky.

5. Zbývá ještě oba díly schránky k sobě přilepit a schránku namontovat zpět do vozu.  

 zdroj informací:  paja07