Mitsubishi Lancer Evo XI bude hybrid

Lancer Evo XIByli jste zvyklí na Mitsubishi Lancer Evo, které disponuje dvoulitrovým čtyřválcem a turbodmychadlem velkým jako koňská hlava, které po roztočení na plné obrátky poslalo na všechna kola přes nakrátko poskládanou převodovku kolem 300 koní, což stačilo k tomu, aby nejednomu supersportu neskočily na čele vrásky?
Tak to si budete muset odvyknout, protože nová generace ultimativního čtyřdveřového sedanu dostane místo turba elektromotory.Za všechno můžou emise. Mitsubishi chce jejich produkci u svých modelů snižovat a zdá se, že je chce snížit za každou cenu. Jedenácté Evo se totiž představí jako hybrid. A aby toho nebylo málo, pod kapotou bude mít naftový motor! Vývoj odstartuje příští rok a podle slov prezidenta společnosti by měl být ukončen v roce 2015.

Podařilo se získat informace, které naznačují budoucnost dalšího vývojového stupně Lanceru Evo s označením Evo XI. Pod kapotou bude dvoulitrový čtyřválec, ale s atmosférickým plněním. Ten bude pohánět zadní kola přes bezestupňovou převodovku speciálně uzpůsobenou pro minimální ztráty a maximální přenos výkonu.

Přední nápravě dodá výkon silný elektromotor o výkonu hodně přes 100 koní a v extrémním případě budou oba motory pracovat současně. Evo XI tak stále bude čtyřkolka s výkonem odpovídajícím současné generaci.

Řidič si také bude moci zvolit, zda chce jezdit jen na elektřinu, která Evu XI vystačí na několik desítek kilometrů. Tím se podaří radikálně snížit spotřebu i emise. S přenosem výkonu a k zajištění specifických jízdních vlastností má pomoci nová generace elektronicky nastavitelného podvozku a systém přerozdělování výkonu mezi jednotlivá kola. Evo XI tak prý bude schopné poslat až 100 % výkonu na jedno jediné kolo. Ačkoli se výkony a rychlostí možná podaří překonat i současnou generaci Eva X, bude to vůbec ještě extrémní nástroj pro řidiče? No, nechme se překvapit ....